I. Prezentare generală 

ART. 1 (1) Prezentul regulament are la bază prevederile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi completează cu prevederi specifice OMEN 4203/ 30.07.2018 privind aprobarea Metodologiei - cadru de organizare şi desfăşurare a competiţiilor şcolare, numită în continuare metodologia - cadru. (2) Concursul Național de Matematică pentru clasele IV-VIII ”Olimpiada Satelor din România”, denumit în continuare ”concurs”, este organizată de Ministerul Educaţiei Naționale (MEN) în colaborare cu inspectoratele școlare județene. (3) La acest concurs NU se percep taxe de participare din partea concurenţilor sau alte contribuții financiare (de exemplu: achiziționarea de cărți, reviste etc.).. ART. 2 (1) Concursul se organizează pentru elevii din clasele IV-VIII, în următoarele etape: etapa pe şcoală, etapa locală, etapa judeţeană şi etapa naţională. Pot participa doar elevii de la unitățile de învățământ preuniversitar din mediul rural. ART. 3 (1) Participarea la concurs este individuală. (2) Elevii pot participa la concurs la nivelul corespunzător anului de studii în care se află, de la etapa pe şcoală până la etapa naţională, inclusiv. ART. 4 Graficul anual de desfăşurare a etapelor concursului este propus de Direcția Generală Educație Timpurie, Învățământ Primar și Gimnazial (DGETIPG) din cadrul MEN şi este aprobat de secretarul de stat pentru învăţământul preuniversitar, în calitate de președinte al Comisiei naționale pentru coordonarea competițiilor școlare. ART. 5 (1) Evaluarea la fiecare etapă a concursului este organizată printr-o probă scrisă. (2) La clasele IV-VIII, durata probei scrise este de 2 ore, la toate etapele. (3) La etapele judeţeană și națională subiectul probei scrise conţine 4 probleme. (4) Evaluarea și notarea lucrărilor la etapele județeană și națională se fac în conformitate cu Regulamentul de desfăşurare a Olimpiadei Internaţionale de Matematică, respectiv fiecărei probleme din concurs i se acordă un număr de minimum 0 puncte şi maximum 7 puncte. După caz, evaluarea lucrărilor se poate face pentru întreaga lucrare de către o echipă de câte 2 profesori sau pentru fiecare problemă, în echipe de câte 2 profesori. Fiecare evaluator acordă, pentru fiecare problemă, un punctaj număr întreg. Punctajul final al unei probleme este reprezentat de media aritmetică a punctajelor acordate de cei doi corectori. Punctajul final al lucrării este reprezentat de suma punctajelor finale ale celor patru probleme.
 
Inspectoratul Scolar Judetean Bihor